TIPS: Hur du lättare blir blond




Jag har varit blond två gånger. Första gången ja blonderade mitt hår förstörde jag det totalt! Jag blekte blekte blekte hur många gånger som helst, och flera gånger varje dag. Mitt hår gick av lite och sen va ja tvungen och klippa av en bit för det var så slitet. Så de blev jätte kort...

Nu när jag blonderade mig senast så var jag väldigt försiktig. Ja väntade en vecka mellan blekningarna, visst håret blir orange/gult men de är värt att gå så några veckor än att förstöra sitt hår helt och hållet. Jag satte bara upp håret så tänker man inte på det lika mycket.

För att bleka håret så kan ni tänka på att:
-Blek en/två gånger i veckan, sen vänta en vecka. Eftersom om du bara bleker och bleker så blir det knappt någon skillnad, och det sliter bara på ditt hår. Om du däremot väntar en vecka så kommer ditt hår blekas mer och de har hunnit och vila upp sig lite.
-Blondera inte håret när det precis är nytvättat. Utan blondera det när de är lite skitigt, eftersom färgen tar mer då och det bleks mer.
-Använd ett BRA silvershampoo. Jag köpte ett från maxi och det var skitdåligt, blev knappt någon skillnad. Köp istället ett från en frisör, det är dyrare, men MYCKET bättre.
- Ha i silvershampoot i en/två timmar istället för bara tio minuter som det brukar stå på dom. Men akta dig så inte ditt hår blir lila/blått!
-Om ditt hår skulle bli det, ha i en inpackning länge, de tar bort färgen lite.
-Ha i citron i håret och sätt dig i solen, detta bleker håret utan att de sliter så mycket.


Självklart så slits håret alltid när du blonderar dig, men om du är försiktig så kommer det gå bättre.


Idag lockade jag mitt hår:

4 kommentarer:

  1. SV: joo tyckte dom var super snygga ^^ och nu då jag ska göra om dom med nitar och sånt kommer de bli ännu snyggare! :D

    SvaraRadera
  2. du får hjälpa mej med såna lockar nångång =)

    SvaraRadera